PORSCHE 911

RESTOMOD
10f1

PORSCHE 911 RESTOMOD

  • Rocznik: 1986
  • Przebieg: 1000 km
  • Pojemność: 3.2 cm3
  • Rodzaj paliwa: benzyna
  • Skrzynia biegów: manualna 5 biegów
  • Moc: 231 KM
 
Początki tego niezwykłego egzemplarza zaczynają się w Niemczech skąd trafił on do Japonii (dokumenty importowe w załączeniu), a następnie wrócił do Europy do Wielkiej Brytanii. Prawdziwa historia zaczyna się w 2011 roku, kiedy samochód trafił do na warsztat człowieka, dla którego marka Porsche była osobistą pasją, który wraz z wielokrotnie nagradzanym zespołem restauratorskim chciał udowodnić, że ten egzemplarz jest szczytowym osiągnięciem sztuki.

Pierwotnie zbudowany w marcu 1986 roku model 911 to oryginalny nadwozie serii G. Zwarte nadwozie bez szyberdachu i klasyczny 3,2-litrowy silnik Carrera umieszczony z tyłu. W ciągu 10 lat samochód został poddany całkowitej restauracji, a raczej ponownej budowie, zgodnie z indywidualną specyfikacją, aż w końcu został zarejestrowany 1 czerwca 2019 roku.

Po całkowitym rozebraniu, goła powłoka została zanurzona w celu oczyszczenia oraz zabezpieczenia (kataforeza) a ręcznie walcowane stalowe szerokie łuki zostały zamontowane zgodnie ze specyfikacją RSR. Wolne od rdzy nadwozie zostało wzmocnione i starannie przygotowane. Nadwozie zostało wykończone przy użyciu 8-stopniowego procesu lakierowania i pomalowane w kolorze Porsche GT3 Grau Schwarz, co stanowiło ukłon w stronę młodszego brata i wstęp do połączenia nowego ze starszym. W bagażniku zamontowano centralnie wlewany zbiornik paliwa wraz z ręcznie wykonanym, tematycznym korkiem. Zamontowano elektryczny spojler typu ducktail/964 sterowany z kabiny. Klamki drzwi odzwierciedlają motyw na korku zbiornika paliwa i ten sam motyw jest subtelnie powtarzany w całym samochodzie. Do tego dodano jednorazowy kompozytowy przedni zderzak i splitter, tylny zderzak w stylu RSR, a z tyłu całkowicie przebudowany silnik o pojemności 3,2 litra z krzywkami 964 i gaźnikami 46IDA (potrójny gaźnik) PMO (USA) z filtrami K&N i czapkami. Po przekręceniu kluczyka włącza się zapłon MSD i wyścigowy rozdzielacz BK. Cylindry zostały w pełni przebudowane, a prace mechaniczne zostały przeprowadzone przez bardzo dobrze znaną firmę zajmującą się przebudową silników Porsche – Redtek, montaż przez Wrightune i przetestowane na hamowni BS Motorsport.

Wszystkie przewody olejowe w oplocie, a wentylator chłodzący znajduje się na przednim błotniku. Posiada 5-biegową skrzynię biegów 915, w pełni przebudowaną, z dźwignią zmiany biegów Wevo (USA) i momentem obrotowym 231 KM. Silnik został zaprojektowany z płaską krzywą momentu obrotowego, w przeciwieństwie do oryginału z jego dużą bezwładnością. Ta wersja osiąga 209 ft-lb przy 3200 obr/min, w porównaniu do oryginału, który potrzebował 4800 obr/min, aby osiągnąć te same 209 ft-lb.
Modyfikacje te skutkują znacznie swobodniejszym i bardziej responsywnym silnikiem, który po wciśnięciu pedału gazu wbija w fotel! Pojazd zachowuje urzekający, charakterystyczny dźwięk chłodzonego powietrzem Porsche, uzupełniony o tłumik M&K (USA) w stylu GT3 z minimalną przegrodą i zaworem motylkowym sterowanym z kabiny, aby w razie potrzeby stłumić dźwięk w końcówce RH.
Przednie tarcze hamulcowe zostały zamienione na produkty Rebel Racing (USA) i powiększone do 28 mm x 318 mm z przodu, z zaciskami 996 i przewodami w oplocie, natomiast z tyłu zastosowano zaciski i tarcze 996. -calowe felgi Fuchs firmy Zuffenhaus z 9-calowym i 11-calowym matowym wykończeniem, anodowanymi obręczami i oponami Toyo Proxes R1R.

Zawieszenie składa się z amortyzatorów i wkładów Bilstein HD Sport oraz jedynego w swoim rodzaju, obrabianego maszynowo i pokrytego skórą usztywnienia przedniej kolumny z tematycznymi stałymi mocowaniami. Przednie i tylne regulowane drążki skrętne Elephant Racing. są anodowane, aby pasowały do motywu kolorystycznego. Drążki skrętne mają 21 mm z przodu i 27 mm z tyłu, a ich geometria została opracowana przez Northway Porsche z myślą o szybkiej jeździe. Reflektory to jednostki HID (high-intensity discharge)z alternatorem o dużej mocy, doświetlając drogę lepiej niż lampy ledowe oraz oczywiście prezentując się znacznie lepiej! Klimatyzacja jest w pełni elektryczna i zamontowana w bagażniku. Ogrzewanie odbywa się za pomocą nagrzewnicy elektrycznej ukrytej w bagażniku i doprowadzonej do kabiny.

Wnętrze również jest piękne. Tak wykwintne jak para butów Edwarda Greena lub zegarek Patek Philippe; specyfikacja projektowa miała na celu stworzenie kokpitu jak luksusowego apartamentu, po prostu miłego miejsca do spędzania czasu. Siedzenia kubełkowe w pepitkę, z materiału stworzonego na zamówienie na potrzeby projektu przez Achtung Kraft (USA). Konsola środkowa jest również wykonana na zamówienie z podwójnym ściegiem i tematycznym schowkiem z przemodelowaną, prostszą deską rozdzielczą z nowymi zegarami. Drzwi i panele mają wykonane na zamówienie ćwiartki z alcantarą, schowkiem na rękawiczki, klamkami i podsufitką oraz zdalnie sterowanym centralnym zamkiem.

Nie zapomniano także o przestrzeni na nogi, którą wyłożono ręcznie robioną wełnianą wykładziną i dywanikami obszytymi skórą w niepowtarzalną kratę w pepitkę. Tylne siedzenia zostały przerobione i obudowane, aby pomieścić subwoofer JL i iskrownik MSD. Kierownica to klasyczny model stosowany w wielu kultowych samochodach z lat 60. i 70. z podwójnie owiniętą, grubą skórzaną obręczą.

W ukrytym schowku z elektryczną nagrzewnicą i elementami sterującymi klimatyzacją znajduje się również zestaw stereo Bluetooth. Wzmacniacz JL to trzykanałowa jednostka z subwooferami i pasującymi idealnie zdejmowanymi osłonami. Wszystko to jest pięknie złożone, jak pokazują zdjęcia i jak pokazano w dołączonej książce budowy w twardej oprawie; historia dokumentująca samochód od przybycia w stanie surowym aż do gotowego rezultatu. Na weekendowy wyjazd jest nawet pasująca skórzana torba w tym samym stylu i oczywiście subtelna tabliczka przypominająca że jest to jedyna taka sztuka na Świecie i posiadasz ją właśnie Ty!

Jak Porsche, ale lepiej…

 

P.O.R

Adres

Novanta Classics
Asfaltowa 36A
62-006 Janikowo

Godziny otwarcia

Pon-Pt 9-17

(Prosimy o wcześniejsze umowienie wizyty telefonicznie lub mailowo)

Formularz kontaktowy